11. DEVELOPING DIGITAL COMMUNICATION AND COLLABORATION COMPETENCES AMONG LAC HONG UNIVERSITY STUDENTS USING THE UNESCO DIGITAL LITERACY GLOBAL FRAMEWORK

Authors

  • Ngo Thi Huyen huyenngo@lhu.edu.vn

Keywords:

Communication competency; Digital literacy global framework; UNESCO; LHU Students; Digital Identity

Abstract

With an overview of the UNESCO Digital Literacy Global Framework, based on the author’s perceptions and the criteria outlined in Competence Area 2 of the UNESCO Digital Literacy Global Framework, in this article, the author surveys and analyzes the current state of digital communication and collaboration competences among Lac Hong University students, identifies remaining issues/limitations and gives recommendations for necessary solutions to enhance students’ digital literacy, ultimately contributing to the improvement of human resource training quality.

References

Bùi Thị Hồng Hà, Kỹ năng số của lực lượng lao động: Một số vấn đề lý luận và thực tiễn tại Việt Nam, Tạp chí Khoa học xã hội Việt Nam. (2023), 11 (191), pp.23-32. Doi: 10.56794/KHXHVN.11(191). 23-32).

Council of Australian University Libararians, Digital Dexterity Framework. 2023. Link truy cập: https://www.caul.edu.au/sites/default/files/documents/digital-dexterity/digdex2019framework.pdf, (Tháng 5/2024).

A. Ferrari, DIGCOMP: A framework for developing and understanding digital competence in Europe, Luxembourg, European Union. 2013.

British Columbia's Ministry of Education, BC’s Digita Literacy Framework, Information Technology Policy’s Digital Literacy Task Force, American Library Association. (2013), pp.1-11

D. Belshaw, The Essential Elements of Digital Literacies, Selfpublished. 2014. Link truy cập: http://digitalliteraci.es (tháng 5/ 2024).

UNESCO, A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator 4.4.2. 2018. Link truy cập: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265403/PDF/265403eng.pdf.multi, (tháng 5/2024).

Lê Anh Vinh và Cộng sự, Xây dựng khung năng lực số cho học sinh phổ thông Việt Nam, Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam. 2021. 1, pp.1-11.

Đỗ Văn Hùng & Cộng sự, Năng lực số, Đại học Quốc gia Hà Nội. 2022.

Đỗ Văn Hùng, Tổng quan về năng lực số, trong: Đỗ Văn Hùng & Cộng sự, Năng lực số, Đại học Quốc gia Hà Nội. 2022, pp.19-65.

Published

2025-09-15

How to Cite

Ngô Thị, H. (2025). 11. DEVELOPING DIGITAL COMMUNICATION AND COLLABORATION COMPETENCES AMONG LAC HONG UNIVERSITY STUDENTS USING THE UNESCO DIGITAL LITERACY GLOBAL FRAMEWORK . Journal of Science Lac Hong University, 1(23), 73–80. Retrieved from https://lhj.vn/index.php/lachong/article/view/603